I disse dager er digital markedsføring i form av søkemotoroptimalisering i vinden. Dagens samfunn blir stadig mer digitalt og tilknyttet internett. Det samme gjelder for våre handlevaner og informasjonsinnhenting. Skal du henge med i din bransje og konkurrere på nett i dag må du nesten ha en optimalisert side. Her er noen av våre beste søkemotoroptimalisering tips for Google.
Det starter med nettsiden
Vårt første søkemotoroptimalisering tips er at du sørger for å ha en teknisk god og riktig kodet nettside. Dette er essensielt for at crawler-boter skal kunne gjennomgå nettsiden og gi den en score. Det er selvsagt at de da også gir den en god score og anse den som en bra nettside med verdi for søkeren.
Søkemotoroptimalisering-tips om hastighet
Dette punktet henger sammen med det forrige i den forstand at en nettside blir raskere dersom den er bygd opp på en god måte. Men du må passe på at størrelsen på nettsiden ikke blir for stor, og at tilknytning til server er god. Dette gir en kortere lastetid, og det har flere fordeler som at den scorer bedre hos crawler-botene, samt at opplevelsen til brukeren blir bedre. Føles ikke noe litt rart hvis en nettside er bittelitt treg i 2019? Statistikk viser at det påvirker salget.
Innhold og nøkkelord
Dette er kanskje vår beste søkemotoroptimalisering tips. Innholdet saturert med nøkkelord på nettsiden er alfa og omega når det kommer til SEO (search engine optimization) og SEM (search engine marketing). Viktigheten av riktig nøkkelord, passende antall ganger og hvor du skriver inn nøkkelordet må ikke undervurderes! Du henter mest på a ha relevant og oppdatert innhold som skaper en god opplevelse hos brukeren/kunden. Det er også flere måter å gjøre dette på, som f.eks. Blogginnlegg og landingssider. Innholdsproduksjon av god nok kvalitet er ikke så enkelt som man skulle tro, grunnen til dette er at det er hard konkurranse om klikkene, og konkurrentene er ofte et steg foran.
Kontroll og oppfølging – skaff hjelp

Når du har fått ting som en teknisk god side, med bra hastighet, og relevant innhold på plass, må du følge dette opp og kvalitetssikre den. Gjerne med hjelp av verktøy og rapporter som kan vise deg hvor du bør legge inn innsatsen videre. Problemet med dette er ofte at disse verktøyene koster penger og ikke minst masse tid. Du skal også forstå dataen du ser på og hvordan du skal bruke den. Det er synd å la arbeidet du har gjort for å optimalisere bli utdatert og gammelt. Så hvorfor ikke la noen som kan dette gjøre deler av jobben for deg?
Flere søkemotoroptimalisering-tips
Vi i Coinno er spesialister på søkeoptimalisering av nettsider og innhold. Vi har den rette kompetansen og de riktige verktøyene for å hjelpe deg med å optimalisere din nettside. Følg oss, eller ta kontakt med oss på mail eller i chat, så kan vi ta en titt på din.
-Nicolai