Søkemotoroptimalisering tips, hvordan komme seg sterkere gjennom en krise
Dette var i utgangspunkt et nyhetsbrev eksklusivt for våre kunder, men vi har valgt å dele det.
Dette er en krevende tid for alle. Særlig for risikogrupper, de som er lett redde og for pårørende.
Dette er også en økonomisk krise. Næringslivet blir stengt ned og mange er redde for sine jobber og for sine bedrifter.
Dersom dette trekker ut i tid er det fint å få ned utgifter, og samtidig må det være mulig å få start på ting når du er ute på andre siden igjen.
Selve markedsføringen
Dersom du skrur av Google Ads, så går den tom for data. Det betyr at den kan bruke to til fire uker hvor den er kraftig redusert ved en oppstart, og deretter kalibreres den og får tilbake effektivitet over noen måneder.
Nå er vi i en spesiell situasjon. For noen av dere kan det være en fordel å skru av eller kutte kraftig. Dette følger vi opp og kommer med anbefalinger om.
Du har bindingstid på kampanjestyring, nettopp fordi søkemotormarkedsføring er langsiktig. Den spesielle situasjonen har gjort at vi har sett på om vi kan møte dine behov på en bedre måte.
Søkemotoroptimalisering tips – et mulig alternativ

Det vi selv gjør med vår egen markedsføring er å satse på web, SEO og bedre innhold. Dette har langt høyere lønnsomhet enn betalt søk hvor vi har kuttet eget budsjett. Dette er en god investering, vi får også lettere startet opp når situasjonen normaliserer seg.
For at kunder nå ikke skal føle seg låst inn i våre avtaler med kampanjestyring på betalte kampanjer så ser vi på om det er mulig å kutte noen kostnader på annonseplass, og fordele om noen av ressursene fra kampanjestyring over på SEO og innhold. Det kutter ditt totalbudsjettet ganske kraftig, fordi utgiftene til reklameplass er store. Samtidig dreier du investeringene over på områder som typisk er langt mer lønnsomme på sikt. Du kan komme sterkere ut av krisen og bidra med flere arbeidsplasser.
Ta kontakt
Dersom dere har spørsmål, har økonomiske problemer eller bare er urolige for deres bedrift er det bare til å ta kontakt.