Google AdWords (nå Google Ads) er i stadig forandring for å kunne levere best mulig verdi til Googles brukere. Mer relevante annonser får bedre pris og plassering ved auksjonene som oppstår ved hvert søk. Nå gjør de store endringer i formatet på tekstannonsene.
For at Google skal få opp mest mulig relevante annonser spares en god del historiske data på hvordan brukerne har oppført seg etter å ha klikket på annonsen. Endrer man annonsen faller data bort. Google får gjette til å begynne med. Nå er det plutselig blitt gitt mye mer plass i tekstannonsene. En ny rad. Dette gjør at man kan beskrive bedre. Det er sånn sett en endring som er i tråd med Googles grunnleggende strategi om å levere verdi til alle brukere. En konsekvens er likevel at alle må endre alle annonser i google AdWords for å kunne konkurrere. Her ser vi at det ikke holder med å legge til noe på den nye plassen. Hele annonsen trenger å tenkes om for at man skal kunne konkurrere.
Vi er sertifisert Google-partner. Les mer om AdWords.