fbpx

Facebook i b2b marketing er nytt, men gammelt. Ikke gammelt nytt, men nytt på en gammel måte. Dette er et fenomen som er i en tidlig vekstfase, her kan man få et fortrinn gjennom å bygge tidlig kompetanse.

På en måte minner sosiale medier i større grad om hvordan man gjorde forretninger mellom bedrifter (b2b) i gamle dager. Bare virtuelt. Særlig Linkedin. Twitter og Facebook ser også ut til å sette selskaper i kontakt med hverandre, selv om tjenestene egentlig var ment til noe annet.

Området er fortsatt veldig lite, men vokser raskt. Det betyr at det er her hvor man kan få et konkurransefortrinn. Bygger man kompetanse nå har man lenger tid på seg å bygge opp sin fordel.

Video, bilder og diskusjonsinnlegg ser ut til å være de mest lønnsomme kampanjemetodene på sosiale medier. I den rekkefølgen.

https://www.statista.com/study/15449/social-media-marketing-in-the-us-statista-dossier/

https://www.statista.com/statistics/303759/most-successful-b2b-social-media-marketing-content-uk/

Se hvordan vi gjør det (og følg oss) på:

Linkedin

www.linkedin.com/company/coinno-as

Facebook b2b

www.facebook.com/coinno.no

Twitter

https://twitter.com/coinnono

Stefan

 

Du er påmeldt!

Share This